الا كل الاعضاء من هو قدوتك

اخوانى واخواتى الاعضاء من تحب ان يكون قودتك ومثلك الاعلى

كل عضو وعضوه يختار شخصيه يحبها ويتمنى ان يكون او تكون مثلها

وبتمنى من الجميع التوفيق فى اختيار الشخصيه

افضل واحسن اقتداء هو الاقتداء برسولنا الكريم محمد صلى الله عليه وسلم لانه احسن اقتداء لان فيه جميع الصفات صحيح مش هانكون مثل الرسول بس هانقتدى بالصفات الحسنة والقدو ة المثلى التى يجب ان نقتدى بها ولو جزء منها
بتمنى ان يكون قدوتنا ( رسول الله صلى الله عليه وسلم ) بصراحة ما في حدا قابلته لهلا بتمنى اكون مثله .. مشكور على الموضوع ..
عندي أشخص كتير بحياتي منهم الشهيد العظيم ناجي العلي اللي بعشقه عشق الهذيان قدر يحارب العالم بروعة قلمه الرصاص الخشبي ، مصطفى كمال اتاتورك رغم الفكر الخاطأ عنه شخص مامل من البحث عن الحقيقة والتغير للأفضل ، ادولف هتلر اللي حارب العالم كله من اجل الارتقاء بشعبه ، الزعيم الراحل ياسر عرفات أنحنى للرياح بس ما سجد للعواصف، وسيدنا محمد صلى الله عليه وسلم أشرف الخلق وأعظم الرجال معاني الحب ما توفي لو بوصف مدى الأعجاب لا حروف الكلام تكفي ولا يكفيني فيه كتاب
اكيد لازم تكون قدوتنا كلنا الرسول محمد (ص) علشان احنا مسلمين

من غير كلام

رسول الله محمد(صلى الله عليه وسلم)

هو طبعا رسول الله اسوه حسنه للجميع ولكن انا طلبت شخصيه معاصره وشكرا
الرسول قدوة فى كل العصور ومش هنختلف يامصطفى الشخصيات المعاصرة جميلة ولم نقل شيئا عنهم وربنا يباركلهم لكن نحب نعمل كم من الصفات الحسنة مثل الرسول صلى الله عليه وسلم
اكيد طبعا الرسول صلى الله عليه وسلم ومعتقدش ان فى حد من بعدية ممكن يكون قدوتى بالخصوص مع كثرة الافتائات وموضة الشيوخ الكتيرة ماظنش انى فى حد ممكن نثق فية سوى رسول الله

رسول الله طبعااااااا هوالقدوة فى كل وقت فى اى حاجة

ولوانت بتقول الشخصيات المعاصرة فعمرو خالد شخصية محترمة جدااااااا وانساء الله تبقى احسن كمان

بس انا اعتقدانى ما نخدش حد غير رسول الله لان مافيش حد حيبقى اصح من رسول الله لان الناس كلها بتغلط ماعدا رسول الله

الف شكر للجميع وفعلا ربنا يكرمكوا ويبارك فيكم واكيد انتوا صح ان رسول الله هو القدوه لى ولكم ولعمرو ولجميع علمائن<قل ان كنتم تحبون الله فاتبعونى يحببكم الله> نعم سنتبعك يا رسول الله ونحن على هداك وعلى خطاك يا حبيب الله

شكرا على الموضوع الجيد

طبعا برسولنا العظيم في خلقه عليه الصاة والسلام
وما بغني انو كمان ناخد صفات عنجد حلوة من الصحابة انا بحب عمر-رضي الله عنه-واصلا بتكون هاي الصفات برسولنا الكريم
مشكور

انا قدوتى هى السيده عائشه وامنى اكون ولو 1 % منها وبارك الله فيك موضوع جميل

اكيد الرسول صلى الله عليه و سلم

رسولنا الكريم صلى الله عليه وسلم

بعد رسول الله -
أن اكون قدو لأبي الي رباني والي مانسي يعلمني كيف اتعامل مع الناس وعلمني احترام الاخرين واحترام آرائهم وكلامهم

• الأمير حسن بن طلال رجل لا مثيل له ذي عقل إقتصادي لامثيل له

يا جااااااااااار اتقي ربنا ازاي بتاخد الرسول قدوه حسنه وكاتب شعر زي اللي انت كاتبه ده؟؟؟؟؟(بقي ده اسمه كلام)…

صباح النور ، اكيد ان قدوتنا جميعا هو الرسول الكريم عليه الصلاة و السلام ، بالنسبة الي فيه سخص ثاني قدوة لإلي ، هو مو شخصية معروفة و لا داعية و لا …و لا … بس هو اعز انسان عندي و اقرب الي ع قلبي …أبويا …بابا …هو كمان قدوتي في الحياة ، بحب كفاحو و عملو …بحب خوفوا علينا …بموت فيه …و ربنا يحفظوا

صعب يكون لنا قدوة غير رسول الله صلي الله عليه وسلم .... وأن نضع أحد قدوتنا بمكانة سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام

مواضيع مقترحة

الكفر بعينه!
اغلى بيتزا بالعالم
قناة( شهرزاد) تهدد صلاح بإيذائه
تعديل وزاري فـي عُمان
استشهد فى مثل هذا اليوم18/12
بان: حرية التعبير ينبغي أن تحترم الأديان