بكل صراحه ووضوح انا بكره العضو (هى دى الصراحه)

السلام عليكم اعضاء دى ون جى...

عايزه اخد رايكم فى حاجه اغلبنا بنقولها كل يوم...

ليه دايما عندك الشجاعه تقول انا بحب العضو كذا ومعنكدش الجرأه تقول انا بكره العضو كذا..

ليه دايما تقول لحد انت حاجه كبيره اوى ومتقدرش تقوله انت ولا حاجه...

ليه لما حد يقولك قولى رايك فيى تقوله مميزاته بكل جراه وتمحى عيوبه على قد ماتقدر...

ليه عندك الجراه تقول لحد انت اذكى حد شوفته ومتقدرش حتى تقوله انت فهمك بطىء...

ليه تقدر تقول انت كويس وتخاف تقول غير من نفسك...

جماعه سؤالى هنااا...هو عدم الاعتراف بحقيقه الانسان دى كده مجامله ليه ولا خداع ولا عدم صراحه...والاعتراف بحقيقته هو ده المفهوم الحقيقى لكلمه الصراحه ولا ده يعتبر نقد زياده وعدم ذوق؟؟؟؟!!!

رايكم طبعااااا مهم...finearts

في بداية تعليقي أقول شكرا لهذا الموضوع الجميل ولكاتبة

الانسان في طبعة يجامل أكثر من ما يقول الصراحة وخصوصا على الشبكة العنكبويتة فلا تخلوا هذه الشبك من الاكاذيب واللهو الزائد

لمذا لا يقدر العضو على الصراحة التامة في معاملتة

فلي تعليق على هذه الجملة الا وهو ( عدم الوثوق بنفسة ) الوثوق بالنفس هو الأمر المتطلب بالبداية لكن اكمل معي هذا التعليق ولماذا يكون الانسان في اكثر كلامه على هذه الشبكة

هناك من يحاول أن يدخل هذه الشبكة من أجل التعلم وهذا شيء رائع

وهناك من يدخل هذه الشبكة من اجل التسلية وضياع الوقت للأسف

وهناك من يدخلها من أجل أن يهرب من الواقع الذي يعيشه وهذا هو الأمر الذي أود النقاش فيه أكثر بصراحة من الموضوه الذي طرحتة وأعتذر عن الخروج من نص موضوعك الهادف اخي العزيز لكن لا أرى مكان أخر لطرح هذها الموضوع والنقاش فيه سوى هذا الركن المتميز

لأن هناك الكثير ممن يدخول للشبكة بسبب الهروب من واقعهم الاليم والخروج ولو لبعض الوقت من الحياة وينسى أن الشبكة العنكوبتية هيه جزء من هذه الدنيا وخصوصا في عصر العولمة فجميع من يدخلوها هم من بني البشر وليس الا ...

أريد أن اكمل كلامي بالكثير لكن هل هناك من يستمع الي ؟؟ لأكمل

سؤالك جميل جدا بس بتعرفي لو كل حد حكى مين الي بيكرهو كان تقريبا قلب الموقع لساحة حرب وخصوصا لو العضو المكروه كان ماخد في حالو مقلب وطلع اسمو انو في واحد بيكرهو بس خليني احكيلك شغلة في كره عن كره بيفرق يعني في كره بسبب النجاح في كره بسبب انو العضو الشاب خليني احكي مش قادر يلفت نظر بنت او العكس البنت مش قادرة تلفت نظر الشب… وفي كره بسبب الحسد يعني تعددت الاسباب والكره واحد … بالنسبة الي انا بعرف انو في ناس بتكرهني وانا كمان بكره ناس هون مش يعني انا بحب الكل بس متل ما مرة ذكرت ازا رح احكي اسم الكل بدو يدافع وينصدم مع انو يمكن العضو يكون عارف اني بكرهو نتيجة موقف صار وبيكون معي حق بس الناس الها الظاهر… انا ما رح احكي مش عشان انا جبانة انا ما رح احكي لانو ما بيستاهل انو اعطيه اهمية كبرى بذكري لاسمو او اني اشهرو واعطيه مساحة هو ما بيستحقها وشكرا كتير حبيتي اكيد انت ما بكرهك ههه

ثانكس سوويت وجار على الردود…انا بجد مبسوطه من ارائكم جدااااااا

شكرا اختي الغالية … أما عن نفسي فلم اتعلم الكره بعد … الحمد لله … وتقبلي مروري … أخوكم محمد

اولا شكرا على موضوعك الجميل ثانيا المسألة وبكل صراحة انا لو بكره حد مش هاقوله بكرهك حفاظا على شكله وشكلى امام الاعضاء ولكن لو انا بكره شخص بكل بساطة لن التفت لمواضيعه ولن اعيرها اهتمام والحمد لله انا مش بعرف اكره حد اكرر شكرى على الموضوع الرائع

انا بصراحة كنت رح انزل موضوع مشابه بعنوان التميز في منتدى دو ون جي بس الحمد لله كتبتوا و عنجد هاد الاشي كتير متداول في الموقع و انا ما بشجعه …شكرا كتير

ثانكس بسبوسه وامير وقفس وكاجووو على ردودكم الجميله…ومعلش يا قفس انا اللى سبقت باه هههه بس يارب الافاده للجميع فى النهايه…

اول شي شكرا على الموضوع،بدي احكي انو ذم شخص او القول الو اننا نكره قدام الاخرين عيب كبير،لانو هذا بينقص من قدرنا قبل ما ينقص من قدرو،بعدين اذا حتى بنكره شخص وبدنا نحكيلو ياها،فما في داعي ندنس قداسة الموقع ،نحكيلو ياها هو .الله لا يكرهنا في حدا وهون احنا كلنا اخوات.شكرا مرة ثانية

ثانكس هجور على ردك…بس انا مش قصدى على المنتدى يعنى بالظبط انا بقول عموما فى الحياه عامه دايما تواجه بالكويس وتخفى العيوب…دى تبقى صراحه ولا مجامله ولا خداع ولا ايه بالظبط بس هو ده قصدى…وطبعا هنا كلنا اخوات واجمل اخوات كمان…

والله انا لو حصل وكرهت حد فى المنتدى هقوله فى وشه كده انا بكرهك اصل انا مبحش النفاق خالص مشكور على الموضوع

مينفعش طبعا انى اقول لشخص على المنتدى انى بكرهك عشان ايه اقوله انى بكرهك قبل مقله كده حبق بقلها لنفسى لان بقيت الاعضاء اكيد حبق مش كويس فى نظرهم ....وبرده احب اقول حاجه والكل طبعا عارفها احنا بندخل النت عشان نتسلا ونستفيد مع اصحابنا اللى عرفناهم من خلال الموقع او المسنجر مش دخلين عشان نتخانك او نكره حد ودى وجهه نظرى ......شكرا ليكى على الموضوع

ثانكس كريم على ردك…بس انت وهاجر حصرتوها فىالنت بس…انا بتكلم عااااااامة

موضوعك جميل فاين وحقولك راي بكل صراحه انا عمري ما كرهت حد في حياتي لاني متعلمتش اني اكره ممكن يكون اقابل شخص مش ححس ناحيته لا بالكره ولا بالحب يعني عادي جدا بس بحترمه وبالنسبه للنت وهو جزء من حياتي وخصوصا دي ون جي علاقاتي كلها كويسه معاكم ومش بكره حد هنا نهائي كلكم اخواتي وبس …مشكووووووووووره علي الموضوع

شكرا لموضوعك لكنني اعتقد بان علاقتنا ببعض محدوده جدا بموضوع بتعليق بمشاركاتنا يعني بدرجة لا تستدعي الكره .تحياتي

ثانكس هجور على ردك..بس انا مش قصدى على المنتدى يعنى بالظبط انا بقول عموما فى الحياه عامه دايما تواجه بالكويس وتخفى العيوب..دى تبقى صراحه ولا مجامله ولا خداع ولا ايه بالظبط بس هو ده قصدى..وطبعا هنا كلنا اخوات واجمل اخوات كمان...

مش ضروري تقول كلمة كره مباشرة لاي حد،كما مش ضروري ننافقه وندعي حبه

بس اذا بالحياة كرهنا حدا معين، فالاحسن نبعد عنه بدون تجريح .لاه لو حكيت لحدا بكرهك ،راح تقلل من قيمتك قبل ما تقلل من قيمته،وهيك راح يكون هو احسن منا.

انا باحب أكون جرىء وما باحبش النفاق عشان كده ضايقنى جدا موضوع كندش الاكبر جدا والحقيقه هوه ده الشخص الوحيد اللى اتمنى ما يكونش معانا فى المنتدى الجميل ده .اكيد فيه اعضاء تانيين لى بعض التحفظات عليهم لكن ده ما يوصلش لدرجة انى اكرههم .شكرا على الموضوع الجميل.

ثانكس كرف وزبادو على جراتكوا وثانكس ببوبس على صراحتك فى الرد …كلكم ارائكم جميله جدا يا جماعه والله…ثانكس للكل…

شكرا بس الحمدالله مابكره ولا عضو في المنتدى ابدا كلنا اخوه

شكرا عالموضوع في اعتقادي ما في كره في اختلاف في الاراء ووجهات النظر
بتسبب حساسية بين الاعضاء