تعالوا بصوا وشوفوا انا كتابه ايه

وكما قال المثل الشهير(عض قلبى ولا تعض رغيفى ان قلبى على الرغيف رهيفى) وكمانعلم جميعا ان العيش الحاف هو رمز الاكل فى جميع البيوت المصريه اذا لا يخلو منزل من رغيف العيش البلدى الطرى الى بنغمس معاه حته مخلله ولا شويه فول ولو لقيناه بسسسسسسس فى مشكله ايه هى طيب طب ماتعالوا بينا نسال نفسنا احنا كابنات لو اتجوزنا راجل واكتشفنا انه بخيل هنعمل ايه ها هتعملووووووووووووووو ايه وهوكل شويه يقولك حوشى العيش بتاع اليومين انتى عرفه العين بصيره والايد قصيره وانتى قلبى بس لو جت على الفلوس اعض قلبى قلبى ايه ده اعضه بس دانا اكله بسنانى كمان عشان المستقبل قال يعنى هو كان عارف المستقبل عموما المستقبل بيد الله ويارب مكنتش طولت عليكم بس نصيحه فى النهايه الى اتجوزت امرها على الله والى لسه متجوزتش دورى كويس مع انى عارفه انك هتقعى فيه برده سلاممممممممممممم