دخول

شارك بنكتة وليس بضحكة

مرحبا

إحنا متعودين بمواضيع النكت انو الواحد يحط نكتة ويدخلو الأعضاء يضحكوا بس

حتى منيح منهم اذا شاركوا

عندي اقتراح حلو بشجع عالمشاركة

انو نحط موضوع نكته معينة وكل عضو بعرف نكتة عن هاد الموضوع يحطها

وموضوع اليوم عن البخل

ورح تكون أول مشاركة مني

شو رأيكم

واحد بخيل كان يجمع اولاده في الليل ويقولهم مين ياخد دينار وينام بدون عشا كلهم يوافقو

تاني يوم الصبح كان يقولهم مين يدفع دينار ويفطر

مرحبا

انا عندي كتير نكت حلوة عن البخلاء بس رح احط تنين بس و انشأالله تعجب

1. البخيل: حظي سيئ!! الصديق: ولماذا ؟ البخيل: لأن الصيدلية التي بجوارنا أعلنت عن تخفيضات وليس فينا أحد مريض.

2.تراهن بخيلان على من يبقى تحت الماء أكثر من الآخر يدعوه للعشاء... فلم يخرج أحد منهما لحد الآن

مره واحد بخيل ولعت (اشتعلت ) بيته رن على الدفاع المدني وفصل
واحد طيب وواحد غلس اتحكموا عليهم بالاعدام سألوا الاول نفسك فى ايه قبل ماتموت قال نفسى اشوف امى .....سألوا التانى قال نفسى ميشوفش امه
واحد في حبل المشنقة قالولو (( الشــهادة )) قال ثالثة أعدادي ....
شكراً كتيير للي شاركوا وشكراً الك سموحه بس موضوع النكتة عن البخل حتى كتبتو بالأحمر

مره واحده بخيله قوي بعتت ابنها يشتري 3 رغيفه عيش رغيف ليها ورغيف لابنها ورغيف لجوزها

لما ابنها رجع بعد ما اشتري العيش راحت طالعالوه من البلكونه وقالتله روح رجع رغيف عشان ابوك ماااااااات

مره واحد راح لابوه قاله بابا يا بابا انا عايز خمسين قرش رد ابوه البخيل عليه وقاله ايه؟ عايز اربعين قرش؟تعمل ايه بالتلاتين قرش؟قولي انت محتاج العشرين قرش في ايه؟ طيب يا ابني خد العشر قروش اهم
1/مره واحد بخيل بعت ابنه يحضر له الشاكوش من عند الجيران المهم لف ابنه ملقيش شاكوش عند الجيران راح رجع لابيه فقاله ملقيتش قاله خلاص هات اللى عندنا *2/مره واحد بخيل بيموت فنده على ابناءه يا احمد فقاله ايوة يابابا يا محمد فقاله ايوة يا بابا يا محمود ايوة يابا فقالهم لما انتو كلكم هنا يا ولاد اللذين امال سيبين نور الصاله شغال ليه؟!!!!!!!!
واحد لف الفه انكسر كملها لإنكسر هههههه

عزوز اشهر من نار على علم اسبكم مع القصه عزوز راح اشتغل صبى عند ميكانيكى .فى يوم قال لصاحب الورشة انا بعرف رئيس الحى.... صاحب الورشة ماصدقش لكن بعد يومين فعلا مر رئيس الحى قدام الورشة وسلم على عزوز سلام حار جدا... صاحب الورشة اعجب بعزوز وشغله اسطى فى الورشة ..وبعد يومين عزوز قال لصاحب الورشة انا اعرف الوزير!! قال له لا صعبة جدا وفعلا بعد يومين مر الوزير قدام الورشة وسلم على عزوز ...صاحب الورشة ا تجنن وقال لعزوز يابنى انا حأجوزك بنتى وتمسك الورشة مكانى... وبعد يومين قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف بوش ولكن صاحب الورشة قال بلاش تفشر على عزوز قاله تعالى نسافر وانا اعرفك وفعلا سافروا أمريكا ووقفوا امام البيت الابيض وعزوز قال شوف الشباك الابيض ..حأطلع بعد شوية انا وبوش ونقول لك هاى وفعلا عزوز طلع هو وبوش... بعد خمس دقائق صاحب الورشة اغمى علية وراح المستشفى . ولما فاق عزوز سألة انت اغمى عليك علشان شفتنى انا وبوش ...صاحب الورشة قال لا.... انا اغمى علي علشان انت وبوش وواقفين فى الشباك عدا من قدامى اثنين امريكان بيسألونى مين اللي واقف جنب عزوز ده؟؟

هي نكتة مش عن البل ولذلك نرجو من الاعضاء البخلاء ارسال نكت مهي ببلاش

3 مساطيل راحو عالقهوة طلبو نكتة حلوة واتنين وسط
كان في واحد اسود كثيييييييييييييييييييييييير،اغم عليه،هووا عليه،وولع.
جامده جداً نكته عزوز ديه ملهاش حل
مره واحد كان طالع يصطاد هو واربعه اصحابه ومعاهم كلاب الصيد بتاعتهم كل ما يصطاد حاجه الكلب يخاف من ضرب النار وما يرضاش يروح يجيب الحاجه وكلاب اصحابه كلهم بيجيبوا المهم سأل اصحابه اعمل ايه قالو له خد الكلب معاك افراح صعايده كتير والعمليه هتبقى زى الفل المهم الراجل ما كدب خبر وقعد شهر ما يعملش حاجه غير انه يحضر افراح صعايده هو الكلب المهم بعد الشهر طلع يصطاد اول ما ضرب نار على الحمام الكلب قعد يزغرط ولولولولولولوللولولولولولوللليي
مره واحد اهبل اكل خمسين كف ( غدر ) . . . ههههه (بايخه)
مره واحد اهبل اكل خمسين كف ( غدر ) . . . ههههه (بايخه)

لا والله مش بايخه بس هي (مره واحد غبي خد خمسين قلم علي سهوه...
معليش معرفش نكت على البخل ،،، بس هذي شو رايكم فيها : دجاجة وديك شافو محل شاورما قال الديك:هذا مصير اللي ما تسمع كلام زوجها
في 3 هنود راحوا للبر كتبوا على الجبل ( ذكريات 3 نفر )

مواضيع مقترحة

ما شعورك .. عندما .. يكون .. أهلك .. سبب .. ضياعك
وضعت طفلها في الفرن الكهربائي واشعلته وهو بداخله!
شباب يدرسون فى امريكا
ماذا يحدث لجسمك عند قول لا الله الا الل
دمــعة أنثى .. و .. حنــان رجــل
الــمــشــقــف الـــعــربــــي
استخدم التطبيق