قضية تحتاج لمناقشة ارجو المشركة الفاعلة

نظرا للظروف التي تواجه الفتاة المسلمة في الشرق والغرب احببت ان اسند بعض المواضيع والنصائح التي يجب على كل مسلمة منا التقيد بها ويمكن للشباب ايضا الاستفادة

شاركوني ارائكم هل الفتاة المسلمة وبالخص حجابها في خطر ام تعتبرون لبس الموضة كفاية لتتستر من المحرمين عليها

بنسبة للحجاب البنت المسلمة في الغرب انا مش ضد الحجاب بس الافضل البنت اللي بدها تتحجب اضلها باقية في بلدها ما ننسى انه احنا عندهم مش همه عنا وكل بلد الها قوانينها وحقوقها بأيد البنت العربية تنجح ادا ابتعد عن شغلة وحده هيه الشعوذة والحجابات والدجالين وهيك اشياء لانه كل تفكيرهم ماخدتهم هيك اشيا ومواضيع التسوق وطبق اليوم تنساهم لانه روتيناها قاتل
لا تتحجب انا اختي محجبه وعايشة في كندا قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا يعني الحجاب مش حبس للبنت بس بيني وبينكم يعني والله بشوف بنات محجبات ولابسين تنورات وكل رجليها مبينه طيب هاي ليش لابسيته
الحجاب لو ما أجتمعش معاه الاخلاق ميبقاش حجاب للآسف ان فيه بنات ممكن تلبس الحجاب بس عشان الموضه هو الشيطان مش هيسبنا فى حلنا الله يلعنه كمان وكمان لكن ربنا قادر أنه يهديهم وينورلهم بصيرتهم أنا عندى يقين بالله لكن لا يغير الله قوم حتى يغيروا ما بأنفسهم . أما موضوع ان الحجاب ما يتلبسش بره ده أحنا متوقعين ان يكون فيه حرب دائمه للدين الاسلامى ولازم ننصر الدين ده مش نقول هما عايزين كده أحنا ملنا ما يعوزه ولا ما يعزوش أحنا مسلمين وبنفذ أوامر ربنا مش أوامر حد تانى لو كان الموضوع كده مكنش الاسلام أنتشر . اللهم أحفظ لنا ديننا و ثبت أقدامنا وأنصرنا على القوم الكافرين آمين يا رب العالمين.

مواضيع مقترحة

بدنا نضحك وملعون أبو الزعل
فن الاحتيال قصة جميلة
مشاهده الافلام الجنسيه تسبب العجزالجنسي
انا لست خائنه
تعالوا نشوف كيف الرجال بدلعو زوجاتهم حسب الوظيفة!
خبرنا يا زين خبرية