دخول

متى يا وطن تصبح وطن

• متى يا وطن تصبح وطن
    بحلم لو عاد الاسلام يحكم من تانى ولكن كيف يصبح هذا يجب ان
    تتغير الكراسى بمن عليها وحتى تتغير الكراسى فيجب ان نتغير
    نحن انا وانت وهو وهى وهؤلاء فلن يغير الله ما بقوم حتى يغيروا
    ما بأنفسهم وعلى لسان رسول الله عن الامين جبريل يقول رب
    العزه فى حديثه القدسى انا مالك الملك وملك الملوك قلوب الملوك
    بين يدى فان اطاعنى العباد حولت قلوب ملوكهم عليهم بالرحمه
    والرأفه وان عصونى العباد حولت قلوب ملوكهم عليهم بالسخط
    والنقمه فساموهم سوء العذاب فلا تشغلوا انفسكم بالدعاء على
    الملوك ولكن اشغلوا انفسكم بذكر ملك الملوك اكفكم ملوككم
    صدق رسول الله فيما بلغ عن رب العزه
    فهيا بنا انا وانت وهو وهى كل يبدأبنفسه يصلح حاله مع الله
    فاللهم يا مقلب القلوب ثبت قلبى على دينك واللهم ارزقنا الاخلاص
    فى القول والعمل واصلح يا رب شباب الامه فيما تحب وترضى

بحلم بوطن عربى اسلامى كبير
فعلا مصطفى انت على حق لن يغير اللة قوم الا ان يغيرو فى انفسهم لازم احنى ياشعوب نتغير علشان يكون وطننا وطن اسلامى لان الدولة بيحكمها اعتبارات كتيرة وبيلغو فيها الدين يعنى اخر همهم الدين فعلا احنى يابشر لازم نتغير الاول علشان الوطن يتغير لان الوطن عبارة عن ناس ولو الناس بتتبع الدين الاسلامى صح اكيد هيكون الوطن او الدولة اسلامية وجزاك اللة كل خير
يارب يتحقق حلمك وحلمنا كلنا ان يكون في وطن عربي اسلامي كبير موحد وشكرا علي الموضوع وجزاك الله كل خير وبارك الله فيك
انا بجد كل ما اقرا مواضيعك الاحظ انك انسان مثقف وعاقل بجد والموضوع بجد يستاهل انك تكتبه لان الناس فعلا لازم تتغير عشان ربنا يقدر يصلح احوالهم وكلنا طبعا بنحلم بوطن واحد وطن تتحد فيه كل الصفوف وطن يستاهل فعلا اننا نضحى من اجلة والى الامام دائما مصطفى
اللهم امين ، قادر ربنا يهدينا ويثبتنا علي دينا ويثبت قلوبنا وينزع الخوف منها ،لان لو خوفنا راااااااااح هنواجه اي شيء مهما كانت قوتة فلا قوة لغير الله سبحانه وتعالي ،الخوف هو مصيبة العرب . وموضوع موفق.
اخي الكريم هل يمكن في ظل هؤلاء الحكام الطغاة المتامرين الخونة ان يصبح لدينا وطن اسلامي كيف ذلك وهم عندما قدمت حماس الي الحكم عن طريق الشعب تأمرو عليها وحاصروها قبل ان تحاصرها امريكا واسرائيل كيف هاهو حسني مبارك يحارب الاخوان المسلمين ويزج بهم في السجون ولكن نقول لهم ان الاسلام سينتصر وان الله سينصر عباده المسلمين وانه كلما ضاق الخناق على الاسلام والمسلمين فأنهم يزدادو قوة مشكوووووووووووووووووووور اخي

مواضيع مقترحة

اتعلم النداله فى اقل من دقيقتين هههههه خبرة
امتحان القبول بالجامعة
سر اختيار اللون الابيض لفستان الفرح؟؟؟
200 ألف دولار من المملكة لدعم فيلم
امرأة ... أسطورة ( أجمل اللواتي جئن إلى الأرض )
هو ده كلام الحب بتاع النهاردة ... ادخل و شوف حب الايام ديه؟؟؟
استخدم التطبيق