محمد سعد امام المحكمة بسبب تقليده لعمرو خالد

خاص - تعقد محكمة القاهرة للأمور المستعجلة صباح الثلاثاء 17 يولية أولى جلساتها برئاسة المستشار عمرو فاروق وامانة سر حسن قرنى لنظر الدعوى القضائية التى اقامها المحامى وحيد نيازى ضد الممثل الشهير محمد سعد ومخرج فيلمه الجديد (كركر)على رجبوالشركة المنتجه للفيلم السبكى .

يطالب المحامي وبصفه مستعجلة بوقف عرض الفيلم وتوزيعه بسبب ما تضمنه من إساءات بالغة للداعية الاسلامى الشهير عمرو خالد وذلك لقيام محمد سعد بتقليده بشكل غير لائق فى احد مشاهد الفيلم وهو ما يتنافى مع المبادئ والقيم الدينية فى بلد يمثل فيه المسلمين الغالبية العظمى من السكان ومن ثم فإن استمرار عرض الفيلم بهذا الشكل سيؤدى لمضاعفة حالة الغضب والاستياء لدى ملايين المسلمين سواء فى مصر والعالم العربى .

ومن جهة اخرى لم يعلق الداعية عمرو خالد حتى الان على هذا المشهد سواء بالسلب اوالايجاب رغم قيام بعض المقربين منه ابلاغه بتفاصيل المشهد كما تردد كما لم يعلق محمد سعد ايضا على ماجاء فى صحيفة الدعوى القضائية المذكورة ورفض السبكى بشكل نهائي حذف المشهد الازمة من احداث الفيلم

والله لو الفيلم ده حيتعرض دنا حكسر الدنيا فوق دماغهم مابيستحوش دول ما بيعرفوا الأستاذ عمرو خالد مين ده , ده حبيب قلوب الجميع .
يستاهل هو يطوووول يقلد عمرو دياب بعدين في كل افلاموا بيسطعبط بيها مسطول مش عارف يقف على رجلوا
يعني هل الممثلين اللي زي المهرجين , مش لاقيين غير دعاة الإسلام لكي يهزأوا بهم , فعلا زمن !!!!
محمد سعد ده فعلا بيستهبل هو فاكر العبط اللي بيعملو ده فن؟؟ّّّّّ!!!!!! لا دا اسمه هبل وكمان هو مين عشان يقلد عمرو خالد هوفين وعمر خالد فين لازم يكون لنا وقفه مع الناس دي
أنا قرات تعليقاتكم وكلها هجوم لمحمد سعد ... بدل ما أنتم شايفينه هبل وعبط بتدخله ليه الأفلام وتتفرجوا .. وعلي فكرة أنا ما شافتش فيلم كركر ... بس عادي لما يقلد أي حد بدل في حدود الأدب واللياقة مش كل التقاليد عيب ولا جارح ... وما دام عمرو خالد أصبح شخصية عامة ... فمن الطبيعي يطلع حد يقلده بالسلب أو الأيجاب .. شيء عادي مش مفروض نبقي مزهولين منه
أنا قرات تعليقاتكم وكلها هجوم لمحمد سعد ... بدل ما أنتم شايفينه هبل وعبط بتدخله ليه الأفلام وتتفرجوا .. وعلي فكرة أنا ما شافتش فيلم كركر ... بس عادي لما يقلد أي حد بدل في حدود الأدب واللياقة مش كل التقاليد عيب ولا جارح ... وما دام عمرو خالد أصبح شخصية عامة ... فمن الطبيعي يطلع حد يقلده بالسلب أو الأيجاب .. شيء عادي مش مفروض نبقي مزهولين منه

مش معك بصراحة , انه أي \"مهرج\" يقلد \"داعية \" أو \"عالم دين \" , و عفكرة بالامكان معرفة ذلك من اعلان الفيلمهنا

بس شكلهم اتأكدوا اللي شافوا الفيلم , و يا ريت الناس جريئة تحاكم الغلطان مش بس في مجال التمثيل و الرياضة

لاحول ولا قوة الا بالله

والله يا جماعة انا ماشفتش الفيلم علشان احكم
بس لو فيه اساءة يبقى ده كلام تانى
والناس عارفة عمرو خالد ايه فمش هيهمهم
تقليد محمد سعد او غيره

والله يا جماعة انا ماشفتش الفيلم علشان احكم بس لو فيه اساءة يبقى ده كلام تانى والناس عارفة عمرو خالد ايه فمش هيهمهم تقليد محمد سعد او غيره

صحيح أكيد

طيب ده دليل على شهرة الأستاذ عمرو وتأثيره وأنا مش حزعل من كده وأصلآ كلهم بغيروا منه

حقيقى دة حاجة حلوة خالص

مواضيع مقترحة

طــــبـــعـــات
|.0.| تعلــــم كيـف تعيـــش |.0.|
مجلس الشعب يوافق بصورة نهائية على تعديل 34 مادة من الدستور
شخصيتك الرومانسية من اول حرف من اسمك
حاول تعرف الإجابة المثالية ؟؟؟
نكت مضحكة جدا جدا