موسوعة النكت ادخل و شوف

واحد من الشام راح لبنان و دخل علي محل مستحضرات تجميل و سأل البائع
الشامي: بدي ( لبنان بو)
البائع: شو ؟؟؟؟!!
الشامي:بدي لبنان بو
البائع: شو ها اللبنان بو
الشامي : مبتعرف شو اللبنان بو!!!
البائع: لا خيي مبعرف
الشامي : غريبة عندنا بالشام في ( شام بو)!!!!!

سالوا سائق: مين المطربين المفضلين عندك ؟؟؟ قال : مايكل داتسون ، مازدا الرومي ، اسكودا الشمالي.

مره اثنين بلدياتنا راحوا امريكا لقوا أتوبيس بدورين فقال الاول للثانى .. نركب فوق يا ولد فقال له الثانى يا غبى فوق ما فيش سواق

طلب مدرس من تلميذغني جدا ان يكتب موضوع تعبير عن عيلة فقيرة فقال التلميذ : كان في عيلة فقيرة الأب فقير و الأم فقيرة و الأولاد فقراء و الشغال فقير و السواق فقير و البستاني فقير كلهم فقراء!!!!

اية اللى اصغر من الحشرة.................التسحة

مرة واحد حاطط راسة فى بلاعة , صاحبه بيقول له بتعمل اية , فرد عليه : بفكر بعمق

مرة واحد بلديات نام بالمقلوب صحى لقى رجلو معمصة

مره واحد بلديتنا اشتغل فى الكويت بعد سنه بعت لاهله فلوس ودسته جاتوه بعد اسبوع اهلوا بعتوله جواب بيقولولوا اهلك يبسلموا عليك نفر نفر وبيقلولك الصابون الى انت باعته بيوسخ الهدوم

مسطول بيسأل مسطول الساعه كام؟ قاله معرفش، قاله غريبه أنا عندي معرفش إلا خمسه

بيقولك مره واحده حامل ابنها بيقول لها: ايه اللي في بطنك ده يا ماما ؟
قالتله: ده ابني وبحبه قوي
قالها:لما هو ابنك وبتحبيه اكلتيه ليه ؟

واحد كمسري بيقول لابنه تذاااااااك__ـــــ ............. تنجح

مرة واحد بلديتنا خرج من محطة مصر لقا بتاع الانابيب بيخبط
قلوة افتحلى وحدة بس تكون سقعة

واحد بيقول لخطيبته لما ازمرلك انزلى قالتله هو انت اشتريت عربيه قاللها لأ اشتريت زماره

واحد بلدياتنا اتعزم فى حفلة تنكرية قام غسل وشه

ومرة مدرس بيسأل تلميذ
المدرس: الثعلب يا حبيبى بيبض ولا بيولد
التلميذ: أصل التعلب ده يا استاذ مكار وممكن يعمل أي حاجة

صعيدي سألوه ماهو السيفون؟؟
قال:صندوق بحبل لما تشده يا تلحق تشرب يا متلحقش.

مره اتنيين مساطيل مااشيين على شريط القطر فواحد بيقول للتاني
يآخي السلم ده طويل بشكل....
رد التاني عليه
الي مضايقني ان الدربزيين واطي أوي....

1.
صعيدي اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:
2.
عصفور باليد ولا عشرة على
الشجرة البقرة
الصفراء الحمراء
فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة. ما نسأل الجمهور، فكان جواب الجمهمور100%الجواب الأول الشجرة، فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق، م ا نحذف إجابتين.حذفله إجابتين ف بقي الجواب الأول الشجرة والجواب الثاني البقرة. فقال لجورج يااااادي الحظ بقى الجوابين الشاكك فيهم.
طب نتصل بصديق ( هريدي ) فأتصل ب هريدي( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال -) راحت الثلاثين ثانية وملحقش يسأله السؤال.
فسأله جورج قرداحي وهلأ شو بدك تسوي، فجاوب هنا قال حنسحب ياعم وآ خد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول: عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة.
شايب عمره فوق التسعين تزوج عيوز فوق الثمانين وفي ليلة العرس الاولي قام وباس ايده وقال لها تصبحين علي خير وفي اليله الثانيه باس راسها وقال لها تصبحين علي خير وفي اليله الثالثه كان بيبوس خدها قالت له بلاااااااااااااااااش الليله دي لحسن تعبانه من الليلتين الي فاتووااا
تعلن ام جربوع عن ترشيح نفسها لخوض أنتخابات مجلس الامه
مقرها الانتخابي في سلوي بالقرب من محول قطعة6 حيث تجدون
السيره الذاتيه كامله علي المحول.
نقدم لكم كريم التبيض .شيلات وعبي اخر صيحه
بخور يخلي رجلج مايطلع من البيت
صراويل مخططه لاغراء الرجال

بلديتنا شاف فى الجرايد حادثه واحد فى امريكا قتل مراته ودفنها تحت السرير والبوليس الأمريكى لم يكتشف ذلك الا بعد 25 سنه قام قال لنفسه يبقى انا لو عملت كده البوليس عندنا مش حيكتشف ابداً راح فعلاً قاتل مراته وحفر تحت السرير وحطها مفيش ربع ساعه والبوليس قبض عليه فتعجب قوى وسأل الظابط انتم ازاى كشفتم الجريمه بسرعه قوى كده ده فى امريكا ماكتشفوهاش الا بعد 25 سنه رد عليه الظابط اصل فى امريكا الراجل كان ساكن فى الدور الأرضى وأنت ساكن فى الدور الخامس

مرة بلدياتنا قعدوا يغسلوا الحيطان بالمياه لحد ما واحد مسكت فيه الكهرباء. قعد أصحابه يشدوه و يضربوه علشان يبعد عن الحيطة ما عرفوش. لحد ما ودوه المستشفى و لكنه مات. .....تقرير الطبيب الشرعي: سبب الوفاة ضرب أفضى إلى موت مرة واحد بلدياتنا دخل مطعم بيتزا الرجل جابلة البيتزا قاله تحب نقطعها علي 8 قطع ولا 16 قطعة.. قاله لا8قطع علشان ما اقدرش اكل ال 16

مرة الجماعة بلدياتناعملوا اجتماع يناقشوا فيه تأخرهم العلمي. فقام واحد بيقول:أمريكا طلعت القمر قبلنا واحنا قاعدين قام رد عليه واحد: خلاص احنا لازم نطلع الشمس.فقالوا: احنا كدة هنسيحرد عليه: يا غبي احنا هانطلعها بالليل تلغراف جه لهريدى من البلد مكتوب فيه : مراتك خلفت والجاموسة خلفت ...احضر فورا للتعرف على المولود

قرار جمهوري
الى كل المصريين
تم تغيير تحية العيد
من (عيد مبارك ) الى (يا جمال العيد ) وهذا
يسري على جميع الاعياد الرسمية والدينية

بدوي تزوج بدوية كتب الخيمة بإسمها

فرخة اتجوزت فيل..جابوا تـشكـِن فيليه

صاحب شركة كادليز دخل فى قضيه خرجوه بكافوله

مرة فار سكران على الاخر شافة قط جعان قعد يجرى وراة فعدت عربية بسرعة
فرمت القط.. والفار اغمى علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووة هو انا كل
ما اسكر اعملى مصيبة)

واحد سباك نفسه اتسدت غرقت الشقة

واحد صعيدى راح لواحد بياع تيليفزيونات بيسأله عندك تيليفزيونات ملونة البياع قال له ايوه راح الصعيدى قايله ادينى واحد أخضر

نذل يبكي في جنازة سألوه تعرفه ؟ قال: لا بس سمعت ان البكاء يعذب الميت

تلاته خرجوا في رحلة سفاري..واحد مصري والتاني صومالي والتالت أمريكاني..دخلوا كهف وناموا..وصحيوا بعد 300سنة!..كل واحد فيهم قام رجع بلدة..
الصومالي شغل الراديو سمع: (الصومال لن تتنازل أبدا عن حقها الشرعي والتاريخي في ولاية نيوجيرسي)
الأمريكي شغل الراديو سمع: (سيدافع الجيش الأمريكي عن البلاد لآخر جندي!)
المصري شغل الراديو سمع: (إخترناه..وبايعناه...وعشان كده احنا اخترناااااااااااااااااااه!)

واحد بلدياتنا خلصت مدة رخصة عربيته قال لأبوه : رخصتى خلصت... قاله: من كتر لفك فى الشوارع!

تلاتة ركبوا طيارة...واحد صعيدي و واحد فرنساوي و واحد امريكاني
جت المضيفة :تشرب ايه يا فندمرد الامريكاني قالها اشرب مانجة يا مانجا
و رد الافرنساوي اشرب فراولة يا فراولة
و رد الصعيدي اشرب لبن يا داموسة!!!!!!

مرة ممثل كبير جاله دور برد , رفضه!!

مرة مذيعة عملت عملية في ظهرها...شالولها فقرة ..و حطوا برنامج!!

مرة واحد حشاش بيلعب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

ما الفرق بين التليفزيون والغسالة.. ؟؟؟؟؟؟ مفيش فرق الاثنين بيستعملوا إريال..

مواضيع مقترحة


حــــروف ســــوداء ,,,
عــلــمــنــي غــمــوضـــي
ان الحياة ما زالت مستمرة ( اهداء مني لجميع الاعضاء )
مايكا جاكسون .. غريب الاطوار
أنقذووني.. موضوع تقشعر له الأبدان
مفهوم الحرية