هل تخون انسان خانك ؟

لأ
لأن أفعالى فى حياتى بتكون نتيجة لنشأتى وتربيتى وأخلاقى ودينى مش نتيجة لأفعال الأخرين وتصرفاتهم معى
اكيد الانسان بيغضب من خيانة وظلم الأخرين له و بيصل الأمر لكرههم أيضا وبيقول بينه وبين نفسه ليه أنا  اللى أكون أمين وليه لا أعمل مثلهم ومثل ما فعلوه معى
لكن مع ذلك فى وقت الفعل والجد بأجد نفسى أفعل ماتربيت عليه وهو الأمانة والصدق ...لا أستطيع خيانة أى شخص وثق فى وصدقنى حتى اذا كان هو خائن....بيكون شئ مرفوض من داخلى  شئ لا ارادى حتى اذا أغرتنى نفسى بأن أفعل المثل وأن أرد الاساءة بالاساءة

سؤالك حلو على فكرة…لأن مع الأسف فى ناس مش قليلة لمابتتظلم هى كمان بتظلم وأحيانا بتظلم ناس أخرين لم يفعلوا لهم أى شئ…فى ناس بتقول ليه أنا بس اللى أتظلم …عارفة امتى ربنا هيصلح حلنا عندما ننظلم ولا نظلم عندما ننسرق ولا نسرق عندما لانرد الاساءة بالاساءة …واذا أردنا العدل أخذنا حقنا فقط…شكرا على السؤال

لا احب اكون مثله واكون احسن منه

لا بابعد عنه

لا
اكيد لا بس احاول ما اشوف وجهه بحياتي لانو الخيانة ذنب لا كبير
لا انا لن انحط مثلة
لا  طبعا صعب 

اتركه

لا أبدا وإنما ابتعد عنه

اذا خان كل انسان من خانه و قسا عليه ماتت المبادئ وانعدمت القيم وضاعت الرحمة و هذه دعوة للتسامح.

نعم بالتاكيد

aked

سؤال حلو جداااااااااااااااا أما عن نفسى فأنا لا اقدر على الخيانة ولا أحب ان ابادل الخيانة بالخيانة

لالالالالا انا ما احب الخيااانة حتى لوو خانتني

طبعا اه وفي هاي الحالة ما بكون اسمها خيانة لانو الحبيب بعد الخيانة كل شي بينتهي وببطل في حاكم في حياتك الا اذا الواحد ما كان عندو كرامة ورجعلوا زي الكلب 

احسن شئ تواجه وتخلي يتعدب بينا وبين نفسا